Tuesday, May 19, 2015

Иван Г. Илиев ЗА ЧИСТА И СВЯТА РЕПУБЛИКА и други

Иван Г. Илиев
ЗА ЧИСТА И СВЯТА РЕПУБЛИКА

Нека за миг си припомним онези,
които загърбиха дом и имот,
поеха трънливия път на борбата
и скъпо платиха със своя живот.
Дякони, даскали, прости орачи,
повярвали всички във общата цел,
пожертвали всичко, което обичат,
обхванати вкупом от порива смел.
За чиста и свята република,
за чиста и свята държава!
Едни във борбата ще паднат,
но други напред продължават.
Балканът свирепо се мръщи,
реката сърдито бучи,
над всички гробове незнайни
победен сигнал ще звучи!

АЗ И ТИ

Аз и ти – сближи ни красотата.
Аз и ти – ориса ни Съдбата.
С твоя образ всяка нощ заспивам,
сутрин в тебе себе си откривам.
Аз без теб съм църква без олтар,
ти без мен – империя без цар.
В две тела тупти едно сърце,
нежно галя твоите ръце.

БОЛКА

Молих се с години да постигнеш
всичко, към което се стремиш.
Исках да те видя как политаш
и недостижимо как летиш.
Сега обаче ясно осъзнавам,
преследвайки възвишените цели,
допуснахме невидима стена
във  дребните неща да ни разделя.
Всеки твой успех ме вдъхновява,
когато страдаш, страдам с теб. Нали?
Обидят ли те, аз го изживявам,
затуй така дълбоко ме боли ...



ЩЪРКЕЛИ

Щъркели шарени, щъркели стройни,
тръгнали вкупом към топлия юг,
„Приятно пътуване!” – аз ви желая
и чакам ви пак да се върнете тук.
Зимата идва, плющят дъждовете,
вятърът гони листата отвън,
вие отлитате в топлите краища,
а ние се готвим за зимния сън.
Щъркели шарени, щъркели стройни,
мили деца на сияйната пролет,
как ще копнея за вашето тракане,
как ще копнея за вашия полет!


No comments:

Post a Comment