Wednesday, December 21, 2011

Съвременна българска поезия - КОННИЦИ

MODERN BULGARIAN POETRY

Иван Г. Илиев (ivan_iliev20002000@yahoo.com)

КОННИЦИ

Аз чувам нощем тропота на хиляди копита,
сърцето ми е лудо и осъдено да скита.
Във вените ми бясно препускат молекули
също като конници, във вражи стан нахлули.

Конници, бясно препускащи конници
идват в съня ми, когато затворя очи.
Лудо се гонят, разма
xвайки своите копия,
тръгват си сутрин със първите светли лъчи.

Застанал като в унес пред някоя картина,
назад се нося бързо във минали години.
До Аспарух на коня с хазарите се бия,
или със Крума Страшни от череп вино пия.

Конници, бясно препускащи конници
идват в съня ми, когато затворя очи.
Лудо се гонят, размахали своите копия,
тръгват си сутрин със първите светли лъчи.

Сутрин събужда ме тътенът глух от двубоите,
и във ушите ми ехо от битки кънти.
Носи със себе си спомен за славното минало,
буди в душата ми стари изтлели мечти.

Публикувано в книгата МОЯТА ВОЙНА – Издателство ПИГМАЛИОН (ПЛОВДИВ, 2007)

Песента Конници  (в изпълнение на Светла Илиева) може да се види в:












No comments:

Post a Comment